I do like mondays! - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu I do like mondays! - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu

I do like mondays!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 April 2014 | Ecuador, Puerto Baquerizo Moreno

Maandagen vallen vaak nogal tegen, maar als je wakker wordt op de Galapagos.., tja dan is er weinig wat er mis kan gaan. Alhoewel ik mijn koffer nog niet heb. Was ook wel spannend van het weekend toen bleek dat mijn bankpas hier ook niet werkt! Zelfs niet bij de bank... Maar gelukkig heb ik een mama die er meteen werk van maakte en ik kon vandaag gewoon geld ophalen d.m.v. een geldtransfer.

Maar goed, er zijn hier meerdere vrijwilligers en allemaal even behulpzaam dus er is altijd wel een oplossing. En ja hoor er zijn ook leuke dingen. Er zijn vooral leuke dingen. Je leert heel veel nieuwe mensen kennen (ook locals) en ook de taal pik ik aardig op.

Dus, de handleiding van vandaag: Puerto Baquero Moreno als stad. Ik heb ergens op deze site ook een blog staan over mijn reis naar Laos en over de stad waar we toen verbleven, Vientiane. Volgens mij staat daar ergens in die blog dat de stad ontzettend veilig en slaperig is. Nou Vientiane is New York vergeleken met waar ik nu ben. Je loopt van de ene kant van het stadje naar de andere in 10 minuten (bergafwaarts, bergopwaarts kan het maar liefst tot 20 minuten duren, want je zweet uit je slippers). Je gaat dan ook heel snel mensen herkennen en al helemaal als ze ´s avonds ook aan de bar verschijnen. Wat wel disturbing is, is dat wij bordjes hebben met bijv. hellingspercentage van 20%, hier is die heuvel minstens 30% en iedereen doet alsof er niks aan de hand is! Ik had de eerste dagen gewoon spierpijn omdat ik 3x per dag die berg op moet.

Naast de zeeleeuwen en alle bijzondere vogels hebben ze hier vooral ook heel veel kippen en honden. Dus iedere avond en ochtend houden de honden en wedstrijdje blaffen en proberen de hanen de vrouwen te versieren. Echt terrible! Wat een herrie. Ik heb ook niks tegen honden en de meeste zijn ook prima en lopen soms gewoon een stukje met je mee. Ik had zaterdag echter een hartaanval toen er een hond het huis uitrende achter mij aan met zijn bek open zodat ik mooi zicht had op z´n scherpe tandjes. Ik schrok zo dat ik ook niet wist wat ik moest doen en me maar gewoon omdraaide richting hond. Die scheen niet te weten wat ie daar mee moest, dus besloot me nog maar even angst aan te jagen door een paar keer hard te blaffen en toen weer terug te rennen. Verder is het hier behoorlijk stoffig en zijn de meeste huizen niet af en heeft het eigenlijk alle eigenschappen van een tweede wereld land. Alleen extreem aardige mensen. Wat ook opvalt is dat ze wel smartphones, tablets en wifi hebben, maar bijvoorbeeld wel heel weinig bestek en geen stofzuiger. Maar goed, ik vind deze plaats wel heel bijzonder en het voelt ontzettend veilig. Het is zeker aan te raden ooit eens een bezoek te brengen aan de Galapagos.

  • 08 April 2014 - 13:07

    Gio:

    Misschien kun je die hond de volgende keer gewoon aaien, is 'ie helemaal van zijn à propos.
    Gelukkig hoef jij je nu geen zorgen meer te maken over allerlei "basale zaken" als geld enzo en kun jij je nu gaan richten op waarvoor je eigenlijk gekomen bent.Lesgeven !

  • 08 April 2014 - 13:42

    Anne:

    Ach, prioriteiten stellen hea, wie heeft er nou een stofzuiger nodig als je een tablet hebt? ;) Vraagje: hoe gaat zo'n les geven precies in zijn werk, is het niet lastig dat je de taal die de kids spreken niet honderd procent beheerst? Want ik heb toen les gegeven aan Australiaanse kinders, maar ik kan me niet voorstellen hoe dat is zo. Xx

  • 08 April 2014 - 17:37

    Simone:

    Haha er bestaat vast wel een app waarop het lijkt alsof je stofzuigt!Super fijn dat je mama je kon helpen:D En met je zweet, hier regent het, word je ook nat van!En het is hier tentamen tijd, dus geniet van je relaxte leventje, met hier en daar wat gestresste kippen, haantjes en agressieve honden! Gelukkig beet hij je niet:O

    Lauwwiee ik hoop dat je koffer NU komt!xx

  • 09 April 2014 - 10:03

    Anja:

    Koffer is gone forever denk ik, tenzij je een grote spaanssprekende vent meesleept naar het vliegveld die daar de boel op stelten zet. Anders krijg je die labbekakkerige lapzwansen niet in beweging

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Maart 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 36748

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

USA: The Best Of The West

29 Maart 2014 - 07 Mei 2014

Galapagos

14 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Prague to Budapest Ride

27 April 2012 - 18 Mei 2012

Laos, Vientiane

Landen bezocht: