Michael Jackson, Bruce Willis & Bugs Bunny - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu Michael Jackson, Bruce Willis & Bugs Bunny - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu

Michael Jackson, Bruce Willis & Bugs Bunny

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zo eerste echte dag van onze reis zit er al weer bijna op. Wat is Los Angeles ontzettend lelijk. Het spijt me. Ik kan het met de beste wil van de wereld gewoon niet mooi vinden. Al dat asfalt, winkelketens en overbodig veel reclame overal. Zelfs op de parkbankjes. Zoveel reclame dat het gewoon niet meer werkt. Het is te veel om nog op te vallen.

Maarrrr, Los Angeles, the city of angels, is ook de stad van de film. Hollywood, walk of fame, beverly hills. En dat moet natuurlijk bekeken worden, want we zijn er nu toch. Dus we hebben heel wat sterren gezien; van Michael Jackson tot Bruce Willis en van Shrek tot Bugs Bunny. Er liepen nog wat agressieve spidermans rond die je bijna dwongen om voor een dollar met ze op de foto te gaan.

Naast de theaterwereld is er nog meer cultuur te vinden en wel in de vorm van het Getty museum. Vernoemd naar John Paul Getty. Het museum wat een miljard dollar gekost heeft om neer te zetten. Duurste stuk uit de collectie: een Van Gogh. Dat is sowieso opvallend, alle schilderijen zijn van Europese schilders. Het mooiste van het museum was voor mij de tuin. Maar goed, het geheel is dan ook zo groot dat je 3 keer terug moet komen om alles gezien te hebben.

Tot slot hebben we nog even over de pier van Santa Monica gelopen om daarna terug te gaan naar ons hotel.

Tot morgen! (Als we de tocht door de woestijn overleven en de wifi daar niet uitgedroogd is...)