Het centrum is die kant op hoor! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu Het centrum is die kant op hoor! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu

Het centrum is die kant op hoor!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Augustus 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Jullie waren al met smart aan het wachten he? Nou hier komt het hoor: dag 1 van de 12.

Aangezien ik dit kan schrijven leef ik dus nog, en gezien het feit dat ik dus nog leef zou je kunnen concluderen dat de vlucht vlekkeloos verliep. En dat was ook zo (nadat ik bij had betaald voor mijn koffer en natuurlijk weer was afgegaan bij de douane..). Zelfs de transfer verliep zonder problemen! Kan het nog gekker? Maar goed vandaag hoefde ik nog niet op de fiets (vrjdag pas) en had ik dus alle tijd om alle hoekjes van Praag eens even te bestuderen op zoek naar het beste eten.

De chauffeur van mijn transfer wees ons er al op dat er een 'mini-eiffeltower' was en ook een soort verkapte vorm van de champs-elysees, maar in ieder geval ook onbetaalbaar. Dat moest ik dus in ieder geval even zien. Of nou ja even... Ik vol goede moed op pad, blijkt mijn richtingsgevoel toch minder sterk dan ik dacht en het scheelde niet veel of ik had gewoon een rondje gelopen. Dus na dat rondje van de zaak toch maar zoals iedere toerist het kaartje erbij. Gelukkig bleken mijn kaartleesvaardigheden prima in orde en zo heb ik toch nog het een en ander kunnen vinden vandaag.

Zo ook een kathedraal (heeft wel iets van de dom weg) echt adembenemend mooi, maar helaas al wel gesloten, dus ik moet morgen terug om hem te kunnen zien.

Toen mijn voeten dachten dat ten minste het einde der tijden was aangebroken heb ik maar besloten om rechtsomkeert te maken en dat ene leuke tentje op te zoeken om iets te eten. Maar waar zat die ook al weer? Vergeet niet dat ik vanmiddag de juist niet toeristische route heb genomen omdat ik besloot dat ik zonder kaartje beter af was. Tentje maar laten schieten en iets anders opgezocht. Het moest zo zijn denk ik... Ik zat nu in een Tsjechisch restaurant met heerlijk Tsjechisch eten (omnomnom) Maar goed, ik ben nu dus weer in het hotel (wat kabelinternet heeft, tss ouderwets!) en ik kan zeggen dat het een geslaagde dag was. Willen jullie foto's? (Dan zeggen jullie heel blij: JAA, Laura, jaa, heel graag!) Okee ik zal er een paar bijvoegen en overigen kiekjes van dag 1 verschijnen zo spoedig mogelijk op Facebook! Enjoy (I know you will ;) )

  • 15 Augustus 2013 - 16:03

    Sjoukje:

    mooie stad he?wat staat er donderdag op het programma?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Maart 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 36839

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

USA: The Best Of The West

29 Maart 2014 - 07 Mei 2014

Galapagos

14 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Prague to Budapest Ride

27 April 2012 - 18 Mei 2012

Laos, Vientiane

Landen bezocht: