Snorkelen - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Laura Scheffer - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 April 2014 | Ecuador, Puerto Baquerizo Moreno

Sorry voor eventuele spellingsvouten, maar ik ben hier gelukkig ook niet om nederlands te geven.

Even voor de duidelijkheid. Het is hier leuk en gezellig, maar niet zoals ik verwacht had. Er gaat namelijk ook ongekend veel mis. Ik heb mijn bagage nu twee en een halve week later nog niet en ook het geld gaat niet soepel. Mijn bankpas werkt niet en de moneytransfer van de ING ook niet. Dat houdt dus in dat ik zonder mijn moedertje mooi de sjaak was geweest.

Afgelopen weekend ben ik wezen snorkelen. En ik werd zeeziek. WOW. Maar in ruil voor mijn kots heb ik wel een stuk of 5 zeeschildpadden gezien, heel veel mooie vissen en zelfs een Galapagos haai! Echt een hele bijzondere ervaring om zo dicht bij een zeeschildpad te zwemmen dat je hem kan aanraken. Het zijn echt hele mooie beesten. Ik weet alleen wel dat ik voor de volgende boottocht pillen ga halen want ik, visserbootjes en een ruwe zee zijn dus geen goede combinatie. Niet gedacht dat ik als zwemmer ziek zou worden van water hihi.

Gelukkig wordt mijn Spaans ook langzaam beter en begrijp ik in ieder geval het meeste van wat mijn ninos vragen en willen. En soms zeg ik maar gewoon Si, en hoop ik dat ze niet van plan waren een klasgenootje aan zijn haren naar buiten te trekken.

Donderdag ga ik naar de andere eilanden en hopelijk ga ik pinguins zien!!

  • 16 April 2014 - 08:54

    Saskia:

    Hoi Laura,
    We hebben bij Phoenix je kaartje ontvangen, waarvoor dank. Namens Wibe het volgende berichtje:

    Lieve Laura,
    Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het leven je de volgende weken wat meer de hand in
    de rug legt.
    Hartegroet,
    Wibe

  • 16 April 2014 - 10:10

    Anja:

    Jaaaa, hopelijk loopt alles nu beetje soepeler. Ook met dank aan de horken van ING die niet in staat zijn om geld over te maken naaréén van hun eigen rekeninghouders, terwijl je via het eerste beste louche ogende tankstationnetje met een moneygramagentschap wel binnen 10 minuten geld ter plaatse hebt.
    xx

  • 16 April 2014 - 10:56

    Mariella:

    Hoi Laura,
    je bent er, het zit je wel een beetje tegen, je zou toch zeggen als er op een kofferlabel staat dat die naar C moet dat die daar ook aan moet komen, dat leer jij nu de kids in de klas toch ook. Maar goed zal wel een te moeilijke opdracht zijn van A via B naar C.
    En dan je bankpas die niet werkt, dat is helemaal vervelend, je wordt dan zo afhankelijk van anderen, en daar had je toch niet zo hard voor gewerkt het afgelopen half jaar. Maar zoals je zei: gelukkig helpt mama en stuurt ze geld.
    Ik moet je wel zeggen dat het een feestje is om hier in het sombere Nederland je verhaaltjes te lezen, ik heb bewondering voor je.
    Nou hou vol en blijf vooral schrijven.
    grts uit barendrecht, Mariella

  • 16 April 2014 - 15:20

    Sjoukje:

    ha lauwiepauwie
    fijn dat je nu weer geld hebt. wat zijn er eigenlijk voor winkels? verder zou ik maar genieten van al dat moois dat je daar ziet en meemaakt. ik ben ook 2 x zeeziek geweest en ik kan beamen: dat is geen feestje! gelukkig heb jij er wel wat moois tegenover staan. wij hebben je kaart ook ontvangen met mooie schildpadden. dank je wel! liefs sjoukje

  • 16 April 2014 - 19:11

    Gerard:

    Hee lauwie
    Wat rot om te horen dat je ziek bent geweest tijdens en na de boottocht
    Geniet er wel van ondanks de tegenslagen en de iedereen bij Phoenix vindt het rot van je koffer en de andere problemen die je soms ondervindt

    Nou probeer toch wat te genieten en dikke hug
    Gerardpessel

  • 16 April 2014 - 22:37

    Gio:

    hoi Louraa,

    Sorrie voor spellingsfouten, maar kijkend naar andere ongemakken, vallen die in het niet. Gelukkig heeft mama je van de nodige dollars voorzien, want ik heb begrepen, dat er daar geen eigen valuta op na houden ! Enne de "I" van ING kunnen ze ook beter vervangen door een "N" gezien jouw ervaringen.
    Maar elk probleem zie jij als een uitdaging en de oplossing komt dan snel. Moneygram tegen de falende ING, handige pilletjes tegen de "schildpad-lokkende" kots en zo vast en zeker nog meer. Hopelijk binnenkort wat foto's want die waren er bij jouw vorige avontuur in ruime mate !

  • 18 April 2014 - 12:39

    Simone:

    Lauu wat vet die haai en schildpadden! Jaloooerss

    En zwaar kakkie van je bagage.. en ook nog geldissues. Gelukkig heb je een lieve mama!

    Zeeziek:( heb je dat ook eens meegemaak:) jeuj ofzo?haha

    Hopelijk ga je de pinguïns zien, neem er maar eentje mee:)
    lots of love x

  • 20 April 2014 - 10:38

    Fenna:

    Laura!
    Tis superleuk om hier zo jouw ervaring te lezen. Wat jammer dat de praktische kant wat minder gaat. MAAR DAT MAG DE PRET NIET DRUKKEN ENZO
    focussss maar gewoon op de kinders en de schildpadden, ga chillen met zeeleeuwen ofzo want die hebben wij hier niet. Behalve ik want die stonden op mijn kaartje!
    ik hoop dat het binnenkort allemaal wat beter gaat gaan. als je iets nodig hebt moet je maar bellen of facebooken of faxen of morsecodeen (sp). Dusja.
    I LOVE YOU I MISS YOU! BE SAFE AND TAKE CARE!
    xxxxx <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Maart 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 36777

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

USA: The Best Of The West

29 Maart 2014 - 07 Mei 2014

Galapagos

14 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Prague to Budapest Ride

27 April 2012 - 18 Mei 2012

Laos, Vientiane

Landen bezocht: